DUNLOP

Úspešný príbeh gigantu DUNLOP paradoxne nezačal na štyroch kolesách, či dokonca na dvoch. Jeho začiatkom boli kolesá tri. V roku 1888 zakladateľ firmy Dunlop, John Boyd Dunlop, pozoroval svojho malého syna pri jazde na trojkolke na tuhých gumových pneumatikách. O necelý rok neskôr mal Dunlopov vynález svoj pretekársky debut. Vďaka výhode danej nafukovacími pneumatikami dokázal málo známy jazdec poraziť svojich silnejších rivalov v sérii pretekov na bicykloch, čo okamžite ustanovilo motošport výraznou črtou Dunlopovho odkazu. Dunlop si okamžite patentoval svoj nápad a začal svoj vynález vyvíjať v komerčnom podniku, čím založil to, čo sa rýchlo stalo známym ako Dunlop Pneumatic Tire Co. Ltd. V roku 1890 Dunlop otvoril svoju prvú továreň na pneumatiky v írskom Dubline a o tri roky neskôr prvú továreň v Európe - v nemeckom meste Hanau. Do roku 1913 sa pneumatiky Dunlop predávali vo Francúzsku, Kanade, Austrálii a USA. Zakladajúci otcovský podnikateľský duch sa stal étosom spoločnosti, jasne si uvedomujúcim to, že ak spoločnosť chce byť úspešnou nadnárodnou spoločnosťou, musí zostať priekopníkom v oblasti výskumu a vývoja, rovnako ako v oblasti obchodu.

Roku 1984 došlo ku konsolidácii európskych a US Dunlop operácií v oblasti pneumatík s japonským trhom, ako časťou Sumitomo group. Roku 1999 Sumitomo a The Goodyear Tire & Rubber Company sa rozhodli, že dôjde ku globálnej aliancii, čím sa stanú najväčším výrobcom pneumatík. Dunlop v Európe je v súčasnosti časťou joint venture, zahŕňajúcou šesť spoločností, a je začlenený do Goodyear Dunlop Tires B.V.

Cieľom firmy Dunlop bolo a je neustále produkovať lepšie výrobky, aby sa zvýšila výkonnosť vozidiel a zážitok z jazdy pre vodiča. Technici a návrhári spoločnosti DUNLOP v Európe, USA a Japonsku sú zaviazaní k tomu, aby navzájom zdieľali svoje vedomosti a um kvôli maximálnemu globálnemu prospechu, a tak, aby výrobné továrne na troch kontinentoch pokračovali v zásobování pneumatikami s mimoriadnym výkonom. Sila značky Dunlop a spoločnosti je manifestovaná v ôsmich hlavných oblastiach , ktoré definujú neprestajné hľadanie možnosti poskytnúť vodičom a jazdcom pneumatiky s lepším zážitkom z riadenia a jazdy.